Jak odemknout/zamknout uživatele v SAP

Jak odemknout/zamknout uživatele v SAP

Někdy uživatelé zapomenou uživatelské jméno nebo heslo a zkusili se přihlásit s nesprávnými údaji. Po třech nebo více neúspěšných pokusech se ID uživatele uzamkne se zprávou pro uživatele „user id locked due to x unsuccessful attempts. Contact system administrator“

Uživatel si stěžuje, že jeho ID uživatele bylo uzamčeno a není schopen se přihlásit. Správce tedy musí odemknout jeho uživatelské jméno a v případě potřeby heslo resetovat. (Postupujte podle níže uvedeného postupu.)

Když Basis tým provádí kritické aktivity, jako je aktualizace klienta, upgrade komponent atd., doporučuje se uzamknout všechny uživatele (nezamykat některé uživatele systému, kteří jsou požadováni administrátorem), aby je omezili v přístupu do systému, dokud nebude aktivita dokončena. Po dokončení aktivity může správce odemknout všechny dříve uzamčené uživatele.

Jak zamknout uživatele?

Jděte do transakce SU01, vypiště uživatelské ID a klikněte na ikonu zámku

Zobrazí se okno se zprávou a informací o aktuálním stavu uživatele (tj. uzamčený, nebo odemčený v současné době)

Poklud se ukáže zpráva „Not locked.“ a vy chcete uživatele zamknout, znovu klikněte na tlačítko zámku vpdavo dole v okně, kde se hláška ukazuje.

Na stavovém řádku se zobrazí zpráva „User TEST123 locked“

Jak odemknout uživatele?

Zadejte údaje ID uživatele a klepněte na tlačítko zámku. Pokud je ID uživatele uzamčeno, zobrazí se následující zpráva.

Kliknutím na tlačítko odemčeného zámku uživatele odemknete

Na stavovém řádku se zobrazí zpráva typu „User TEST123 unlocked, if this is permitted in this system“

Jak zmenit heslo uživatele

Vyplňte uživatelské ID a klikněte na ikonu, pro změnu hesla, tak jak je na obrázku

Pro nastavení hesla zadejte dvakrát nové heslo. Jakmile se uživatel přihlásí do systému heslem, které jste nastavili, systém z bezpečnostních důvodu vyzve uživatele ke změně hesla na nové.