Generace Z a trh práce: Jak se mění pracovní prostředí

Dita Sudová, zkušená HR profesionálka, hovoří o vstupu Generace Z na trh práce a o tom, jak se mění pracovní prostředí. Mladí lidé preferují rychlé a kreativní řešení, pracovat z domova a mít neomezenou dovolenou. Zaměstnavatelé se musí přizpůsobit novým požadavkům a formám motivace.

Dita Sudová patří mezi špičky v hledání talentů pro významné zaměstnavatele v rámci celého světa. S důvěrou se na ni obrací největší globální hráči z různých segmentů od energetiky přes investiční private equity butiky, až po oblast zdravotnictví. Obsazuje nejen C- level pozice, ale i pozice specialistické a to v globálním měřítku. Jak se však renomovaná headhunterka potýká s tím, že na trh práce nyní vstupují mladí lidé z generace Z (narození v letech 1995 až 2014)? Co od nich zaměstnavatelé musí očekávat? To prozrazuje v exkluzivním rozhovoru pro Hrot24. Generaci Z se na Hrotu24 věnujeme velmi pečlivě. Z pohledu personálních agentur, firem, akademiků – odborníků na trh práce. Jaké jsou ale charakteristiky této mladé generace optikou hledačky talentů? Když vás někdo z Gen Z zaujme, ozvete se mu. Jak tento kontakt probíhá? FIRE – nový fenomén mezi mladými. Aby mohli jít do důchodu ve třiceti, obětují přátele i koníčky. Nebo-li osobní kontakt nepreferují? Mluvila jste o životopisech. Takže jsou to zpracováním vlastně taková portfolia? Když obsazujete významné pozice, varujete dopředu zaměstnavatele, že s mladými lidmi to bude trochu jiné, než s dosavadními již staršími pracovníky? Ani nemusím, oni to sami už většinou ví. A mě vlastně v tu chvíli těší, že dostanou prostor i další generace a mohu tvořit diverzí týmy. Ale abychom byli spravedliví, stále existuje určitě procento lidí spadajících do této generace, která chápe rčení, že bez práce nejsou koláče. A dodala bych i slovo „tvrdé“. Kandidáti, zaměstnanci, kteří jsou cílevědomí, pracující tvrdě a je na ně spolehnutí. Jdou si za svým cílem a ví, že to něco stojí, že to bolí a jsou ochotni to podstoupit. Ale jsou to ti skuteční hybatelé, kteří náš svět posunou a zůstávají naší nadějí na trhu práce? Nebo se spíš bude trh práce měnit a přizpůsobovat Gen Z a my personalisté budeme nuceni vymýšlet nové formy motivace a formy výkonu práce? Zkusme se o tom za nějakou dobu zase pobavit.
Sdílet:
Zpět na blog